Boom na rynku wtórnym: sprzedaż AURES wzrosła o 8,5%

Firma AURES Holdings, znana z działalności sieci AAA AUTO i Mototechna, osiągnęła w ubiegłym roku rekordową liczbę sprzedaży używanych i prawie nowych pojazdów dla firm oraz przedsiębiorców. W segmencie B2B sprzedaż wzrosła o 8,5% w skali roku. Łącznie AURES sprzedał niemal 109 000 pojazdów, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu do roku 2023.

„Największy wzrost w segmencie B2B odnotowaliśmy w sprzedaży dla firm. Najbardziej wzrosła ona w Polsce, o 16%. Zainteresowanie przedsiębiorców było najwyższe w Czechach, gdzie wzrosło o 17%. Na Słowacji udział sprzedaży B2B był najwyższy, wynosząc 17,4% wszystkich sprzedaży,” powiedział Petr Vaněček, współdyrektor generalny AURES Holdings.

Dodaje: „Jeśli chodzi o konkretne pojazdy, przedsiębiorcy i firmy na Słowacji oraz w Czechach kupowali przede wszystkim pojazdy typu kombi, następnie SUV-y i hatchbacki. Te ostatnie były z kolei najpopularniejsze w Polsce. Sprzedaż pojazdów użytkowych w tych krajach wzrosła o 14,5%, a ich łączny udział wyniósł 12%.”

Sprzedaż pojazdów użytkowych i preferencje

Sprzedaż pojazdów użytkowych w Słowacji, Czechach i Polsce wzrosła o 14,5%, a ich udział wyniósł 12%. Do najczęściej sprzedawanych modeli należą w Czechach Škoda Octavia i Superb, natomiast w Polsce dominują modele takie jak Opel Astra i Toyota Corolla, a w Czechach popularne są modele takie jak Octavia i Passat.

Sukcesy i strategia B2B

AURES ogłosił, że sprzedaż dla klientów B2B była rekordowa we wszystkich kwartałach, w tym w okresie przedświątecznym. „Do rekordowych wyników przyczyniła się nasza nowa strategia B2B, w ramach której wprowadziliśmy zmiany w procesie sprzedaży, ustanowiliśmy specjalistyczną komunikację dla przedsiębiorców i firm, a także systematyczne pomiary satysfakcji klientów. Tak zwany Net Promoter Score w przypadku przedsiębiorców był nawet wyższy niż w przypadku klientów indywidualnych, osiągając 46 punktów w sprzedaży i 51 punktów w skupie,” podkreślił Vaněček.

Według niego za wzrostem sprzedaży stoi zdolność AURES do oferowania klientom B2B kompleksowego rozwiązania – od rejestracji pojazdów i monitorowania satelitarnego po korzystne rabaty.

Od drugiej połowy ubiegłego roku sprzedaż samochodów dla firm stała się o 1% wyższa niż sprzedaż dla klientów indywidualnych. „Miniony rok potwierdził, że zakup samochodów w formie leasingu jest dla klientów firmowych bardziej atrakcyjny niż dla klientów indywidualnych, którzy w 39% przypadków kupili samochód na kredyt,” zakończył Vaněček.