Szybki przegląd
-
–Udostępnij
Wielka Brytania stała się największym rynkiem pojazdów elektrycznych w Europie w 2024 roku. Wzrost sprzedaży był jednak wspierany przez duże zniżki producentów oraz surowsze normy legislacyjne. Eksperci ostrzegają, że takie ogromne zniżki mogą mieć negatywny wpływ na przemysł motoryzacyjny. Czytaj więcej
-
–Udostępnij
Sprzedaż nowych pojazdów elektrycznych w Niemczech w 2024 roku spadła o 27,4 procent, co jest związane z problemami ekonomicznymi oraz zlikwidowaniem kluczowych dotacji. Analityk firmy EY, Constantin Gall, określił ten spadek jako „stracony rok dla elektromobilności”. Wysokie ceny nowych modeli oraz niewystarczająca infrastruktura ładowania zniechęcają potencjalnych nabywców w kraju. Czytaj więcej
-
–Udostępnij
Chińscy producenci samochodów, tacy jak BYD i Geely, zwiększyli eksport samochodów hybrydowych do Unii Europejskiej. Od lipca do października 2023 roku wywieźli ponad 65 800 hybryd, co stanowi ponad trzykrotny wzrost w porównaniu do roku ubiegłego.
Ten wzrost jest odpowiedzią na wyższe cła na chińskie samochody elektryczne, a hybrydy stają się atrakcyjną alternatywą dla konsumentów w UE, wywierając presję na tradycyjne marki, takie jak Toyota i Volkswagen. Czytaj więcej
-
–Udostępnij
Niemiecki związek zawodowy IG Metall osiągnął porozumienie z Volkswagenem. Wszystkie dziesięć jego zakładów w Niemczech pozostanie w ruchu. Zwolnienia zostaną jednocześnie odroczone, a przynajmniej do 2030 roku nie grozi ich wprowadzenie. Czytaj więcej
-
–Udostępnij
Europejska Komisja planuje poprawić recykling ponad sześciu milionów wycofanych z eksploatacji pojazdów rocznie w Unii Europejskiej, koncentrując się na nowych wymaganiach dotyczących konstrukcji samochodów, które wspierają ich ponowne użycie i recyklowalność. Czytaj więcej