Silniki TGI: Jakie są ich zalety i jak działają?
Turbo Gas Injection, w skrócie TGI, odnosi się do samochodów Volkswagen wyposażonych w turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem gazu ziemnego (CNG).
Silniki te konstrukcyjnie wywodzą się z silników TSI, a konkretnie z silnika 1.4 TSI. Silniki TGI mogą spalać benzynę i sprężony gaz ziemny, czyli CNG.
Treść
Zalety silników TGI
Silniki Turbo Gas Injection były jednymi z pierwszych wyposażonych w bezpośredni wtrysk gazu ziemnego i turbosprężarkę. Dzięki takiemu połączeniu uzyskuje się wysokie osiągi silnika i niską emisję.
Poza wymienionymi zaletami, silniki TGI są cichsze i bardziej wyrafinowane niż ich benzynowe rodzeństwo, a to za sprawą wysokiej liczby oktanowej sprężonego gazu ziemnego (CNG).
Normalny spadek osiągów silnika podczas spalania CNG w silnikach wolnossących (bez turbodoładowania) jest eliminowany przez turbosprężarkę w silnikach TGI.
Turbosprężarka potrafi wtłaczać do komory spalania odpowiednią ilość powietrza, która jest niezbędna do idealnego spalania, dzięki czemu nie dochodzi do spadku osiągów silnika przy spalaniu CNG, jak w klasycznych silnikach atmosferycznych.
Oznaczenia samochodów Grupy Volkswagen, które spalają CNG:
Jednak oznaczenie silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem sprężonego gazu ziemnego jest różne w całej Grupie Volkswagen. Volkswagen i Seat używają głównie skrótu TGI.
Inne marki koncernu używają innego oznaczenia. Na przykład Škoda używa skrótu G-TEC do oznaczenia swoich samochodów napędzanych gazem ziemnym oraz Audi G-Tron.
Jednak wszystkie samochody koncernu korzystają z tego samego silnika 1.4 TSI, który jest przystosowany do spalania sprężonego gazu ziemnego lub CNG.