Wyniki wyszukiwania
-
Czarny dym z rury wydechowej: W czym problem?!
Czarny dym z wydechu to znak, że silnik spala zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną. Bogata mieszanka to mieszanka, która zawiera mniej powietrza niż jest to konieczne do całkowitego spalenia paliwa.
-
Silnik rakietowy: jaki to rodzaj silnika spalinowego?
Silnik rakietowy jest rodzajem silnika reaktywnego, na który środowisko zewnętrzne nie ma wpływu, dzięki temu, że w swoim zbiorniku przewozi paliwo i utleniacz.
-
Mieszanina stechiometryczna: Jaki to rodzaj mieszaniny?
Mieszanka stechiometryczna to mieszanka paliwa i powietrza zawierająca dokładnie taką ilość powietrza, jaka jest potrzebna do idealnego spalania paliwa. Ten idealny stosunek paliwa i powietrza w mieszance nazywany jest stosunkiem stechiometrycznym.
-
Silnik rotacyjny: Dlaczego silnik rotacyjny Wankla jest najlepszy na paliwo wodorowe?
Silnik rotacyjny Wankla prawdopodobnie nie wprowadza, ale w skrócie jest to rodzaj silnika spalinowego z tłokiem obrotowym, który zamienia ciśnienie na ruch obrotowy. Cykl czterosuwowy odbywa się pomiędzy owalnym kształtem panewki wewnętrznej a obracającym się tłokiem, który ma trójkątny kształt.
-
Cykl Budack: Cykl, który oszczędza paliwo
Silniki spalinowe mogą pracować w różnych cyklach pracy, od cyklu Otto przez cykl Atkinsona do cyklu Millera. Jednak Volkswagen wymyślił cykl Budack na cześć inżyniera, który go wynalazł.
-
Stosunek powietrza do paliwa: jak wpływa na osiągi silnika?
Stosunek powietrza do paliwa to bezwymiarowa liczba, która wyraża stosunek rzeczywistej ilości powietrza w mieszance do teoretycznej (stechiometrycznej ilości) powietrza odpowiadającej stosowanemu paliwu. Współczynnik, nazwany w języku angielskim jako Air-Fuel Ratio, jest oznaczony grecką literą λ (lambda).