Wyniki wyszukiwania

  • Głowica cylindra

    Modyfikacja głowicy cylindrów: jak zwiększyć osiągi silnika?

    Modyfikacja głowicy cylindrów to popularny, ale wymagający technicznie sposób na zwiększenie osiągów silnika. Dlatego w tym artykule przyjrzymy się możliwym modyfikacjom głowicy cylindrów i jej akcesoriów.

  • Tuningowane rury wydechowe

    Dostrojone kolektory wydechowe: Zwiększ wydajność silnika

    Wymiana fabrycznych rur wydechowych na tuningowane to jedna z podstawowych i szeroko rozpowszechnionych modyfikacji silnika. Ale co osiągniesz taką modyfikacją i jaka jest różnica między zwykłymi leadami a tuningowanymi leadami?

  • Air-Fuel Ratio

    Stosunek powietrza do paliwa: jak wpływa na osiągi silnika?

    Stosunek powietrza do paliwa to bezwymiarowa liczba, która wyraża stosunek rzeczywistej ilości powietrza w mieszance do teoretycznej (stechiometrycznej ilości) powietrza odpowiadającej stosowanemu paliwu. Współczynnik, nazwany w języku angielskim jako Air-Fuel Ratio, jest oznaczony grecką literą λ (lambda).

  • Silnik Wankla

    Silnik Wankla: Jak działa i jakie ma zalety?

    Silnik Wankla, czasami nazywany silnikiem rotacyjnym, jest rodzajem silnika spalinowego z tłokiem obrotowym, który przekształca ciśnienie w ruch obrotowy. Ten typ silnika niesie ze sobą wiele zalet.

  • Silnik

    Moc i moment obrotowy silnika: który z tych parametrów jest ważniejszy?

    Moc i moment obrotowy to podstawowe parametry techniczne silnika spalinowego. Od tych parametrów zależy nie tylko maksymalna prędkość i przyspieszenie samochodu, ale także zużycie paliwa czy możliwość pokonywania wzniesień i tym podobne.

  • Model turbosprężarki

    Turbosprężarka: jakie są jej zalety i czym jest turbodziura?

    Turbosprężarka, w skrócie „turbosprężarka”, to urządzenie zwiększające moc silnika spalinowego poprzez wtłaczanie powietrza do komory spalania.