Wyniki wyszukiwania
-
Dystrybucja OHV: Jaki to rodzaj dystrybucji zaworów?
Rozrząd OHV to rodzaj rozrządu tłokowego silnika spalinowego, w którym zawory znajdują się w głowicy, a wałek rozrządu w bloku silnika. Oznaczenie tego typu dystrybucji pochodzi od angielskiej nazwy Overhead Valve.
-
Silnik gwiazdowy: Czy wiesz, jaki to rodzaj silnika?
Silnik gwiazdowy to tłokowy silnik spalinowy z pojedynczym wałem korbowym, który ma cylindry ułożone w okręgu (w jednym lub kilku rzędach) prostopadłym do osi wału korbowego tak, aby wszystkie cylindry tworzyły ze sobą ten sam kąt.
-
Silnik rotacyjny: Jakie są jego zalety?
Dzisiejszy artykuł skupi się na silniku rotacyjnym z ruchem posuwisto-zwrotnym tłoka i obrotową skrzynią korbową. Ponieważ mówimy o silniku rotacyjnym z ruchem posuwisto-zwrotnym tłoka, nie będziemy omawiać silnika Wankla, mimo że należy on do grupy silników rotacyjnych, ponieważ jego tłok obrotowy obraca się wokół mimośrodowego wału.
-
Dystrybucja OHC: Czy wiesz, jaki to rodzaj dystrybucji zaworów?
Rozrząd OHC to rodzaj rozrządu zaworowego tłokowego silnika spalinowego, w którym oprócz zaworów w głowicy cylindrów znajduje się również wałek rozrządu. Oznaczenie tego typu dystrybucji pochodzi od angielskiej nazwy OverHead Camshaft.
-
Silnik wielowałowy: Czy wiesz, jaki to typ silnika?
Silnik wielowałowy to rodzaj tłokowego silnika spalinowego wyposażonego w wiele wałów korbowych. Konstrukcja wielowałowa umożliwia realizację silników jednotłokowych, dwutłokowych (silnik z przeciwbieżnymi tłokami) oraz wielotłokowych.
-
Silnik spalinowy tłokowy: jakie są jego rodzaje?
Silnik spalinowy tłokowy to rodzaj silnika spalinowego wyposażonego w tłok, którego zadaniem jest pośredniczenie w zamianie energii cieplnej powstałej w wyniku reakcji chemicznej na pracę mechaniczną silnika.