Wyniki wyszukiwania
-
Dystrybucja OHV: Jaki to rodzaj dystrybucji zaworów?
Rozrząd OHV to rodzaj rozrządu tłokowego silnika spalinowego, w którym zawory znajdują się w głowicy, a wałek rozrządu w bloku silnika. Oznaczenie tego typu dystrybucji pochodzi od angielskiej nazwy Overhead Valve.
-
MIVEC: Zmienne fazy rozrządu i skok zaworów
MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control System) to oznaczenie silników firmy samochodowej Mitsubishi, wyposażonych w system zmiennych faz rozrządu i skoku zaworów.
-
Dystrybucja OHC: Czy wiesz, jaki to rodzaj dystrybucji zaworów?
Rozrząd OHC to rodzaj rozrządu zaworowego tłokowego silnika spalinowego, w którym oprócz zaworów w głowicy cylindrów znajduje się również wałek rozrządu. Oznaczenie tego typu dystrybucji pochodzi od angielskiej nazwy OverHead Camshaft.
-
Valvetronic: Jak działa system zmiennego wzniosu zaworów?
Valvetronic to oznaczenie silników BMW wyposażonych w system zmiennego wzniosu zaworów. Jest to układ, który w połączeniu ze zmiennymi fazami rozrządu umożliwia zmianę położenia wałka rozrządu niezależnie od położenia wału korbowego. Może również zmienić wysokość i czas otwarcia zaworu.
-
Oznaczenia Valvetrains: co oznaczają?
Rozrząd to mechanizm wykorzystujący zawory do sterowania przepływem gazów roboczych (powietrza, paliwa, spalin) przez tłokowy silnik spalinowy. Jest to najbardziej powszechny rodzaj dystrybucji mechanicznej, stosowany głównie w czterosuwowych silnikach spalinowych.
-
Wałek rozrządu: Jak to działa i czego o nim nie wiedziałeś?
Wałek rozrządu to wałek, który otwiera zawory dolotowe i wydechowe silnika spalinowego, umożliwiając w ten sposób napełnianie lub opróżnianie cylindrów. Wałek rozrządu to obrotowa dźwignia, na której znajdują się krzywki.