Artykuły
-
Twardy pedał hamulca: gdzie jest problem?
Twardy pedał hamulca to jeden z problemów, który występuje głównie w zaniedbanych pojazdach, które nie były odpowiednio serwisowane. Ponieważ hamulce to jeden z najważniejszych elementów czynnego bezpieczeństwa pojazdu, nie należy zapominać o konserwacji układu hamulcowego.
-
Adaptive Drive: Jak działa aktywny system kontroli podwozia BMW?
Adaptive Drive to system aktywnej regulacji zawieszenia, opracowany przez firmę motoryzacyjną BMW. System ten pozwala na dostosowanie charakterystyki podwozia samochodu, zgodnie z wymaganiami kierowcy lub automatycznie w zależności od warunków jazdy i jakości drogi.
-
Hamulce bębnowe: jak działają i jakie są ich zalety?
Dziś przyjrzymy się hamulcom bębnowym i podkreślimy ich zalety, ale wspomnimy też o ich wadach i przyjrzymy się bliżej temu, jak działają. W przypadku hamulca bębnowego siła hamowania działa na wewnętrzną powierzchnię korpusu (bęben hamulcowy), która jest trwale połączona z piastą koła.
-
Dystrybucja OHV: Jaki to rodzaj dystrybucji zaworów?
Rozrząd OHV to rodzaj rozrządu tłokowego silnika spalinowego, w którym zawory znajdują się w głowicy, a wałek rozrządu w bloku silnika. Oznaczenie tego typu dystrybucji pochodzi od angielskiej nazwy Overhead Valve.
-
Silnik V: Czy wiesz o nim wszystko?
Silnik V to silnik spalinowy, którego cylindry i tłoki są rozmieszczone w dwóch oddzielnych płaszczyznach tak, że patrząc wzdłuż osi wału korbowego przypomina literę V.
-
Głowica cylindra: Czy wiesz, jaka jest jej funkcja?
Głowica cylindrów jest jedną z podstawowych części silnika spalinowego. Głowica cylindrów zamyka blok cylindrów od góry, który jest przymocowany śrubami.