Wyniki wyszukiwania
-
Silnik chłodzony cieczą: Jak działa chłodzenie cieczą?
Silnik chłodzony cieczą to silnik spalinowy, który wykorzystuje ciecz chłodzącą do usuwania ciepła z chłodzonych powierzchni, rozpraszając to ciepło do powietrza.
-
Termostat: jak to działa?
Termostat to urządzenie sterujące przepływem płynu chłodzącego w układzie chłodzenia silnika. Każdy silnik ma określoną idealną temperaturę roboczą, którą musi osiągnąć do optymalnej pracy.
-
Wydmuchana uszczelka głowicy: jak zapobiec uszkodzeniu silnika?
Wydmuchana uszczelka pod głowicą to poważny problem i obawa wielu kierowców. Ale jak rozpoznać, że skończyła się uszczelka pod głowicą i trzeba ją wymienić na nową? Wyjaśnimy to w tym artykule.
-
Uszczelka głowicy: co to jest i jak stwierdzić, czy jest przepalona?
Uszczelka głowicy ma kluczowe znaczenie w silniku spalinowym, uszczelniając połączenie między blokiem silnika a głowicą cylindrów.
-
Dym z wydechu samochodu: Jaki problem wskazuje kolor?
W dobie silników dwusuwowych dym z wydechu nie był niczym szczególnym. Prawie każdy samochód palił. W dzisiejszych czasach nowoczesne samochody praktycznie nie dymią, ale kiedy już zaczną, oznacza to kłopoty. Dym z rury wydechowej może ostrzegać o możliwym problemie lub awarii silnika, a kolor odgrywa kluczową rolę w diagnostyce - informuje o rodzaju usterki.
-
Czerwona lampka płynu chłodzącego silnik: Zatrzymaj samochód natychmiast! 🚨
Czerwona kontrolka płynu chłodzącego silnik ostrzega kierowcę przed dwoma potencjalnie poważnymi problemami: niskim poziomem płynu chłodzącego lub wysoką temperaturą płynu chłodzącego.